blog :: arhiv :: o nama :: ostalo
28.06.2009., nedjelja
Srednji vijek u novom ruhu
Rijetko kada se na ovom blogu može naći recenzija albuma, osim ako nije zaista poseban, začuđujuć, drugačiji i pomalo zastrašujuć koliko je dobar. A takav je upravo novi album engleske skupine Mediaeval Baebes prigodno nazvan "Illumination", što bi se svakako moglo poistovjetiti s prosvjetljenjem koje donose slušatelju dok upija note njihovih srednjovjekovnih izvedbi na pomalo suvremen način.

Naslovnica albuma "Illumination".

Nakon prošlog albuma iz 2006., nazvanog "Mirabilis", jasno se moglo vidjeti kako su Mediaeval Baebes skrenule sa svoje strogo klasične putanje, i izašle iz granica ustaljenog poimanja srednjovjekovlja i počele istraživati tehnike kojima bi istu dočarale. Možda je to vezano uz članice grupe, koje su od tada u ponešto drugačijem sastavu, no nekolicina njih su oduvijek bile u skupini i upravo one su te koje vode. Možda je upravo mirabilis (lat. čudesno) riječ kojom bi se mogao opisati ovaj novi smjer njihove glazbe koji je ponovno oduševio mnoštvo slušatelja 18. svibnja ove godine, kada je izašao dugoočekivani "Illumination", vizualno obogaćen zapanjujućim radovima Jamesa Suttona, koji je bio režirao i njihov spot "All for Love of One" s prošloga albuma.

Mediaeval Baebes su se u "Illuminationu" bavile, osim uvijek prisutnih latinskih i staroengleskih skladbi i tekstova, ponešto i bliskoistočnom kulturom, što se ponajviše vidi u pjesmi "Desert Rose". Iako, isto se može lako primijetiti i na veseloj pjesmi "The Blacksmiths", koja podsjeća na tradicionalnu španjolsku glazbu s područja Valencije, gdje je islamski utjecaj bio jak kroz nekoliko stoljeća. Također, početak pjesme "Miracle", koja na kraju prerasta u suvremenu poruku o ljubavi na zaboravljenom jeziku. S druge strane, pjesma "To the One" bi se mogla poistovjetiti s hrvatskom etno glazbom, zvučeći gotovo kao slavenska antiteza, samo što kad shvatite ponavljanje, ona to nije.


"The Blacksmith", izvedba uživo u Gloucesterskoj katedrali.

U pjesmi "I Sing of a Maiden", Mediaeval Baebes se vraćaju svome prvotnom duhu, vjerojatno kako ne bi razočarale obožavatelje koji su ih slušali od samoga početka, što čine zapravo jako uspješno. Njihove glasovne sposobnosti možda najbolje dolaze do izražaja u pjesmi "The Undivided", dok se narativnost na latinskom, iz koje im je nemoguće izbaciti englesko čitanje tog jezika (ponekad ga zamjenjujući talijanskim), jasno očituje u "Ecce Chorus Virginum". Na početku skladbe "Mad Song" čovjek pomisli kako su možda otišle još dalje na Daleki Istok, ali u trenucima nakon vidi kako još uvijek se drže užadi koju su godinama prije čvrsto zavezali za Europsku kulturu. Ono zbog čega ljudi uglavnom vole (mnogi i ludo obožavaju) Mediaeval Baebes su pjesme poput "My Lady Sleeps", atmosferične, mračne i tajnovite, poput srednjega vijeka. Također, strateški blizu postavljena pjesma "Till 'A the Seas Gang Dry", koja ima gotovo renesansni efekt na slušatelja. U "Sunrise" nije izostao duh gotovo rimskih budnica koje su također i prije pjevale, dok harfu i orfejske glasove u ženskom rodu možete čuti u "La Belle Dame Sans Merci". Sakralnost se uspjela sakriti i u "Swete Jhesu, King of Blisse", koja se nalazi na limitiranom izdanju, kao i pjesma "Myrie Songen".

Zadivljujuć vizualni identitet koji je osmislio James Sutton.

Dakle, možemo zaključiti kako su ovim albumom Mediaeval Baebes sagledale svaki kutak profanog i sakralnog svijeta srednjega vijeka, unutar i izvan svojih granica. On je neočekivan, začuđujuć, hipnotizirajuć i gotovo uznemirujuć - a tim pridjevima u njihovom slučaju svakako se treba pokloniti. Jer, ako su sada napravile ovako dobar album, što nas čeka sljedeće?

B. D.
komentari (4) :: ispis :: link :: 04:57

< lipanj, 2009 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

"Velika očekivanja" su blog koji se bavi književnošću, kazalištem, umjetnošću, arhitekturom, filmom, glazbom, a ponekad zađe i u svijet mode. Ukratko, bavi se zanimljivostima u kulturi koju pokušava, uvijek u nekim drugačijim oblicima, prenijeti na čitatelja.


Naslov je preuzet s poznatog romana Charlesa Dickensa, kako bi najbolje opisao potragu za umjetnosti u kulturi te britkost stila kojim je ovaj blog pisan. Naravno, to je samo mišljenje šestorice ljudi koji su ga pokrenuli, a na vama je, čitatelji, da procijenite naše i nadodajete vlastite kritike.

E-mail redakcije:
velikaocekivanja@gmail.com


Dizajn: Vjetrovito
Fotografije: Boris
Copyright © 2007-2009, Velika očekivanja
Arhiv
Ovdje su izlistani svi prethodni brojevi Velikih očekivanja, od prvoga prema prošlomjesečnom. Naslovnica pojedinog broja ujedno je i poveznica s njim na stranicama.























































































































































































Naslovnice za određeni mjesec nastaju krajem tog mjeseca kako bismo što bolje bili u tijeku s kulturnim događanjima.
O nama
Boris
Minimalizam je filozofija današnjice, te se prema tomu orijentiram. Volim kada je u malo toga, malo slika, malo riječi, i malo varijacija izrečeno jednako dostojno nešto što bi se u proteklim stoljećima velikodušno izricalo. Naravno, ukoliko nešto pripada tom vremenu, pokušavam se i ja prebaciti. No, prostornost, funkcionalnost i ugođaj je ono što me trenutačno okružuje i teško je mašto prebaciti u neke druge sfere. Ritmovi koji se lagodno ponavljaju, riječi koje plove u zraku, nebo, svjetlost i voda.

DsK
Pohlepno stvorenje s autističnim ukusom. Skoro sve prolazi. Etno muzika. Knjige za samopomoć. Filmovi sa zgodnim glumcima. Bez predrasuda i ovisnički uporno, ja konzumiram konzumiram konzumiram, vječno u potrazi za nečim što će mi učvrstiti vjeru u modernu kulturu. Kriteriji su mi visoki, ali svemu dajem šansu.
Uvijek nosim dva mp3 playera sa sobom. Za svaki slučaj. Ako jedan crkne.

darksoul
Budući da je na ovom blogu u trendu biti u nečemu izgubljen, ja eto biram biti izgubljena u prijevodu te stranim jezicima. Uživam u knjigama, maštovito i bogato konstruiranim rečenicama, novim stvarnostima koje mi nudi literarni svijet, likovima čiji identitet mogu preuzeti i u tuđim životima koje kroz knjige mogu voditi. Dakle, iz svega navedenog moguće je izvesti slijedeći zaključak – sanjar vulgaris. Ne, nije loše, još je gore od toga... Poprilično izbirljiva, izbjegavat ću klasične ljubiće i krvave krimiće, kao i neuvjerljive fantasy stvarnosti, a oduševljavati se knjigama o krizama ličnosti i potragama svake vrste. U skladu sa svojom melankoličnom ličnosti u pitanjima glazbe često ću posegnuti za klasikom, jazzom i lagano tužnjikavim tonovima. No, ni rokersko-metalna prošlost nije za odbaciti. Na sva usta hvalim Salvadora Dalija, Hermana Hessea, Amelie i sve što je zeleno (osim brokule). Kazalište pohodim vrlo često, najčešće su mi postaje Kerempuh i Gavella, znadoh zalutati i u Itd, dok Komediju elegantno zaobilazim jer ne volim mjuzikle (sniffam i na opere).

lugh
izgubljenog više u glazbi nego u filmovima i knjigama, možete me pronaći rano ujutro u jednom od gradskih tramvaja kako stojim do prozora i sa slušalicama u ušima na kojima svira nešto lagano /indie lo-fi, downtempo, nešto alternativno/ gledam u ljude na ulici, a nešto rijeđe /ali uopće ne rijetko/ pred kraj dana odem s društvom u kazalište. što se tiče filmova, opsjednut sam sa svime što ima veze sa "sundance film festivalom". knjige koje volim su neobavezna beletristika, jer mi je važnije kako je knjiga napisana od radnje koja se u njoj odvija. ne idem u muzeje ako ne ide hrpa ljudi sa mnom, jer su mi dosadni. s druge strane, ulaznicu za dobru izložbu fotografija kupim bez razmišljanja.

thora
last.fm+golema šalica vrućeg jacobsa s mlijekom i vanilijom i puno šećera(a može i caramel hot chocolate iz starbucksa, ovisi kaj vam je bliže :P)+zimsko predvečerje+debela topla deka+knjiga
and i'm yours.
^^

Moooi
Pohlepno kupujem monografije i pokušavam pronaći mjesto za njih na i onako pretrpanim policama. Slijepo obožavam sve što uključuje Roberta Doisneaua, Gaudíja, njemački ekspresionizam i španjolske uličice. Slušam Noir Desir, Lovage, većinom stari rock i Chopina prije spavanja. Čitam sve što mi padne pod ruku. I to bi uglavnom bilo to.

Ostalo
Na naslovnici blog.hr-a...

ČIP - 4. 10. 2009.
Serija postova o Berlinu - 9. 8. 2009.
Koncert Macy Gray - 28. 5. 2009.
Debakl ovogodišnjeg Cro-a-Portera - 21. 4. 2009.
Alicia Keys oduševila publiku u Zagrebu - 13. 10. 2008.
Kulturna događanja u Novom Zagrebu - 25. 6. 2008.
Turandot u Gavelli - 1. 5. 2008.
Cro a Porter - 6. 4. 2008.
O Doris Lessing - 14. 10. 2007.
Veliki Gatsby u ZeKaeMu - 29. 9. 2007.
Sziget Festival pa Budimpešta - 20. 8. 2008.


Velika očekivanja on Facebook



Knjižare i nakladnici
Ovo je popis najvažnijih hrvatskih knjižara i nakladnika koji imaju svoje internetske stranice: Algoritam :: AGM :: Bulaja :: Celeber :: Ceres :: Disput :: Durieux :: Ex libris :: Fraktura :: Hena com :: Jesenski i Turk :: Katarina Zrinski :: Matica hrvatska :: Meandar :: Moderna vremena :: Mozaik knjiga :: Naklada Ljevak :: Naklada OceanMore :: Planetopija :: Profil :: Školska knjiga :: VBZ :: Vuković & Runjić :: Zagrebačka stvarnost

Popis internetskih stranica engleskih knjižara: Bloomsbury :: Penguin :: Books at Random House :: Random House :: Transworld Publishers :: Vintage


Kazališta
Popis internetskih stranica nekih hrvatskih kazališta i nekoliko zgodnih informativnih linkova za ljubitelje života na daskama:
HNK Zagreb :: HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka :: HNK Split :: HNK Osijek :: HNK Varaždin :: Gavella :: Teatar EXIT :: Kerempuh :: Komedija :: Teatar &TD :: ZKM :: HKD teatar Rijeka
GKM Split :: HKK Zadar
Teatar.hr :: Planet Actors

E-mailovi:
Boris
DsK
Darksoul
Lugh
Thora
Moooi
28.06.2009., nedjelja
Srednji vijek u novom ruhu
Rijetko kada se na ovom blogu može naći recenzija albuma, osim ako nije zaista poseban, začuđujuć, drugačiji i pomalo zastrašujuć koliko je dobar. A takav je upravo novi album engleske skupine Mediaeval Baebes prigodno nazvan "Illumination", što bi se svakako moglo poistovjetiti s prosvjetljenjem koje donose slušatelju dok upija note njihovih srednjovjekovnih izvedbi na pomalo suvremen način.

Naslovnica albuma "Illumination".

Nakon prošlog albuma iz 2006., nazvanog "Mirabilis", jasno se moglo vidjeti kako su Mediaeval Baebes skrenule sa svoje strogo klasične putanje, i izašle iz granica ustaljenog poimanja srednjovjekovlja i počele istraživati tehnike kojima bi istu dočarale. Možda je to vezano uz članice grupe, koje su od tada u ponešto drugačijem sastavu, no nekolicina njih su oduvijek bile u skupini i upravo one su te koje vode. Možda je upravo mirabilis (lat. čudesno) riječ kojom bi se mogao opisati ovaj novi smjer njihove glazbe koji je ponovno oduševio mnoštvo slušatelja 18. svibnja ove godine, kada je izašao dugoočekivani "Illumination", vizualno obogaćen zapanjujućim radovima Jamesa Suttona, koji je bio režirao i njihov spot "All for Love of One" s prošloga albuma.

Mediaeval Baebes su se u "Illuminationu" bavile, osim uvijek prisutnih latinskih i staroengleskih skladbi i tekstova, ponešto i bliskoistočnom kulturom, što se ponajviše vidi u pjesmi "Desert Rose". Iako, isto se može lako primijetiti i na veseloj pjesmi "The Blacksmiths", koja podsjeća na tradicionalnu španjolsku glazbu s područja Valencije, gdje je islamski utjecaj bio jak kroz nekoliko stoljeća. Također, početak pjesme "Miracle", koja na kraju prerasta u suvremenu poruku o ljubavi na zaboravljenom jeziku. S druge strane, pjesma "To the One" bi se mogla poistovjetiti s hrvatskom etno glazbom, zvučeći gotovo kao slavenska antiteza, samo što kad shvatite ponavljanje, ona to nije.


"The Blacksmith", izvedba uživo u Gloucesterskoj katedrali.

U pjesmi "I Sing of a Maiden", Mediaeval Baebes se vraćaju svome prvotnom duhu, vjerojatno kako ne bi razočarale obožavatelje koji su ih slušali od samoga početka, što čine zapravo jako uspješno. Njihove glasovne sposobnosti možda najbolje dolaze do izražaja u pjesmi "The Undivided", dok se narativnost na latinskom, iz koje im je nemoguće izbaciti englesko čitanje tog jezika (ponekad ga zamjenjujući talijanskim), jasno očituje u "Ecce Chorus Virginum". Na početku skladbe "Mad Song" čovjek pomisli kako su možda otišle još dalje na Daleki Istok, ali u trenucima nakon vidi kako još uvijek se drže užadi koju su godinama prije čvrsto zavezali za Europsku kulturu. Ono zbog čega ljudi uglavnom vole (mnogi i ludo obožavaju) Mediaeval Baebes su pjesme poput "My Lady Sleeps", atmosferične, mračne i tajnovite, poput srednjega vijeka. Također, strateški blizu postavljena pjesma "Till 'A the Seas Gang Dry", koja ima gotovo renesansni efekt na slušatelja. U "Sunrise" nije izostao duh gotovo rimskih budnica koje su također i prije pjevale, dok harfu i orfejske glasove u ženskom rodu možete čuti u "La Belle Dame Sans Merci". Sakralnost se uspjela sakriti i u "Swete Jhesu, King of Blisse", koja se nalazi na limitiranom izdanju, kao i pjesma "Myrie Songen".

Zadivljujuć vizualni identitet koji je osmislio James Sutton.

Dakle, možemo zaključiti kako su ovim albumom Mediaeval Baebes sagledale svaki kutak profanog i sakralnog svijeta srednjega vijeka, unutar i izvan svojih granica. On je neočekivan, začuđujuć, hipnotizirajuć i gotovo uznemirujuć - a tim pridjevima u njihovom slučaju svakako se treba pokloniti. Jer, ako su sada napravile ovako dobar album, što nas čeka sljedeće?

B. D.
komentari (4) :: ispis :: link :: 04:57

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>